Inspiracje do prowadzenia marketingu

Inspiracja, to pożywka dla naszego mózgu. Sprawia, że dostaje on kopa, podmuch świeżości, dzięki któremu myśli sprawniej łączą się w idealne obrazy, pojawiają się rozwiązania problemów, rodzą nowe pomysły i idee. Marketing jest tą dziedziną ludzkiej aktywności, gdzie rządzi kreatywność, innowacyjność, oryginalność i skuteczność. Co więcej – jest on mierzalny. A więc działania marketera muszą być solidnie przemyślane i świeże.

Skąd brać marketingowe inspiracje?

Inspirować można się ludźmi, miejscami, wydarzeniami, książkami, blogami czy wszelkimi innymi przekazami, czy to w formie podcastu, wideo czy tekstu. Ważne, aby myśl, którą wychwycimy zakiełkowała w naszej głowie i wyrosło z niej coś nowego, wartościowego.

Inspiracja to jednak nie wszystko. Musimy mieć również wiedzę na temat bieżącej sytuacji w branży i o występujących w niej trendach. Awanse, zmiany miejsca pracy, wyniki spółek giełdowych, tendencje branżowe, przetargi, fuzje, rebrandingi, spory prawne, przejęcia… to tylko niektóre z szeregu danych, które powinniśmy regularnie przyswajać i analizować.

Marketingowe perełki

Wśród perełek dla marketera o charakterze bardziej informacyjnym warto wskazać profesjonalne serwisy informacyjne takie jak press.pl, brief.pl oraz wirtualnemedia.pl, które posiadają silne skrzydła w postaci codziennych newsletterów, w wersji płatnej bądź bezpłatnej. Rozwinięciem wersji elektronicznej press.pl jest comiesięczny magazyn w wersji papierowej – Press, zawierający ciekawe wywiady i branżowe zestawienia. Jego redakcja przygotowuje też różnego rodzaju rankingi, zwieńczone galami rozdania nagród.

Szczególnie mocno inspirujące bywają autorskie blogi. Na odnotowanie zdecydowanie zasługują takie jak chociażby anglojęzyczny smartblogger.com, wspierający w kreatywnym pisaniu blogów czy content marketingu, rysujefejsbuki.pl – oryginalny, komiksowy blog poświęcony oryginalnym przemyśleniom z zakresu social mediów, czy też blog.google – opisujący nowinki produktowe Google oraz wskazówki ze świata SEO i SEM.

Jeżeli interesują nas bardziej rozwiązania związane z inspiracjami w obszarach grafiki czy wideo, to nieocenione będą videoblocks.en – pełne przydatnych klipów wideo, gotowych do wykorzystania, designschool.canva.com – wypełnione tutorialami i kursami graficznymi jak również venngage.com – wprowadzające do tajników świata infografiki.

Miejscem, gdzie odnajdziemy ponad 100 inspiracji w zakresie nowoczesnego marketingu jest strona dostawcy kompleksowych rozwiązań w zakresie mailingu – Freshmail.pl. Na stornie publikowany jest również ciekawy blog o mailingach jak i kalendarz, umożliwiający zaplanowanie działań marketingowych w odniesieniu do różnego rodzaju świąt czy cyklicznych, corocznych wydarzeń o charakterze konsumenckim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here